Dit bedste nye morgenritual

Når du stopper med at ryge, skal du hver morgen forholde dig til, at du ikke skal ryge nogen cigaretter hele dagen. Det øjeblik kan være bekymrende eller give dig styrke afhængig af hvordan du forholder dig til det.

Enhver eks-ryger kan fortælle dig at en af de vigtigste ting ved at stoppe med at ryge er at planlægge. Ved at sætte et øjeblik af til at tænke din dag igennem og gøre dig selv opmærksom på de udfordringer, der vil være i løbet af dagen, kan du forberede dig selv på at være stærk og vedligeholde din kontrol.

Hver morgen når du vågner skal du, i stedet for at tage en cigaret, bruge et par minutter på at stille dig selv nogen spørgsmål og lægge en plan for din dag. De her otte spørgsmål er et rigtig godt sted at starte. For hvert af de spørgsmål du svarer ja til skal du lægge en plan for, hvordan du vil håndtere den situation uden at ryge.

Kommer jeg i løbet af dagen til at være:

  • I stressede situationer?
  • Sammen med mennesker som påvirker mig negativt?
  • Adskilt fra mennesker som støtter og elsker mig?
  • I situationer hvor andre ryger?
  • I situationer hvor jeg plejede at ryge?
  • En situation med et stort arbejdspres?
  • Vil jeg være meget tid i min bil?
  • Alene i længere perioder?

Hør hvordan ex-ryger Christian håndterede sin rygetrang om morgenen.

Har du brug for hjælp med at vælge det rigtige produkt?

Vores guide identificerer hurtigt det erstatningsprodukt, som bedst dækker dine behov.

Kom i gang >

Tip fra en eks-ryger:
Tænk på din familie

Chris fandt måder, hvorpå han kunne motivere sig selv, så han undgik at falde i.

Se videoen >

Nøgle til rygestop

Millioner bliver røgfri hvert år. Du kan også blive røgfri. Læs mere om hvordan her.

Læs mere >